Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se vám Ferrari Roma?

Hlasů celkem: 61

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Rok exotů, aneb návrat ke kořenům?

Rok exotů, aneb návrat ke kořenům?

Jaroslav Hanus, datum vydání 21.4.2006

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Rok exotů, aneb návrat ke kořenům?
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari 612 Kappa, Ferrari 575 GTZ, Ferrari 612 P4/5



Rok 2006 měl být po představení nového 599 GTB Fiorano již docela pohodový a bez zásadnějších novinek. Zdání však klame. Již při Ženevském autosalónu slibovalo překvapení Zagato. Nedlouho poté se na internetu začaly šířit zprávy o přepracovávaném Enzu. To vše nyní završila upravená verze modelu 612 Scaglietti.


Ferrari 612 Scaglietti Kappa (Kalikow)


Technika zůstala stejná, ale hlavní změna se odehrála vně vozu. Pininfarina dostala úkol přepracovat design dle přání Petera Kalikowa (má ve své sbírce více jak 30 vozů Ferrari, prezident newyorského dopravního podniku).

Změny doznala přední maska, světla přišla o ostřikovače a nejviditelnější změna potkala kapotu, kde se usídlil nádech ve stylu klasických vozů Ferrari. Úpravou prošel i boční prolis a zadní partie. Jestliže původní 612s neměla nějakou extrémní odtrhovou hranu tak u 612 Kappa jí ani nehledejte.

Pininfarina pracovala i na interiéru, dle některých médií měly být úpravy velkého rozsahu, ale ve skutečnosti rozdíly pozná jen znalec. Co ovšem můžeme zřetelně vidět je prosklená střecha, která dostala zatmavovací mechanismus známý ze současného modelu Superamerica.



Ferrari 575 GTZ


Další sběratel, tentokrát Japonec Yoshiyuki Hayashi si u slavné italské karosárny Zagato objednal kompletní předesignování modelu 575MM. Pro Zagata to byla příležitost k připomenutí výročí 50 let od uvedení nádherného Ferrari 250 GTZ. Technika by měla zůstat opět bez výrazného zásahu.

Možná se mnou budete nesouhlasit, ale mě tento výtvor nenadchnul ve těchto bodech:
- užití normálních 575MM kol, možná bude při premiéře jiné?
- užití „612s“ svítilen, jak v předu, tak vzadu
- spojnice střechy a bočního okénka
- tvarování zadního blatníku (možná že je to jen chyba v nasvícení fotky)


Naopak bych ocenil přední partii vozu a zejména zajímavě řešené boční výdechy.


Interiér zůstal v téměř sériové podobě, změnu potkalo kožené čalounění, které je teď opravdu nádherné.

Tento vůz bude mít svou premiéru při akci Villa d´Este o tomto víkendu 22-24.4.2006 (ostatně stejně jako 612 Kappa, proto se již zanedlouho dočkáme dalších fotografií.



Ferrari 612 P4/5


Ani tentokrát nedal impuls ke stavbě nikdo jiný, než vážený sběratel. James Glickenhaus z New Yorku, majitel slavného a zároveň úžasného modelu 330 P3/P4se rozhodl rozčeřit hladinu na nejvyšší úrovni a zaměstnat Pininfarinu přestavbou vrcholného Enza.

Jim postupně uvolňuje informace, které pak slouží řadě nadšenců k vytváření nožných designů nového vozu prozatím označovaného jako 612 P4/5. Jako velmi zdařilý návrh shledávám práci Michiela van den Brinka, kterou naleznete níže.

Ačkoliv Pininfarina zatím žádné informace o připravovaném modelu nezveřejnila, zadavatel a majitel je naštěstí sdílnější. 612 P4/5 by svou premiéru měl oslavit při příležitosti soutěže elegance v Pebble Beach. Buďme zvědaví, jak bude skutečně tento dravec vypadat, a zda se ještě nezmění jeho jméno.

PS: Jim vzkazuje: „nevěřte AutoWeeku“ ....:)



Takže nuda v roce 2006? V žádném případě !...:)



dodatečně přinášíme 2 odkazy na fotogalerie:

Ferrari 612 Kappa: http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=2759
Ferrari 575 GTZ: http://www.ultimatecarpageom/frame.php?file=car.php&carnum=2771

Foto: 2006 (c) Zagato + Pininfarina + Michiel van den Brink

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners