Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se vám Ferrari Roma?

Hlasů celkem: 61

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  GP Singapore 2013

GP Singapore 2013

Jaroslav Hanus, datum vydání 22.9.2013

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
GP Singapore 2013
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

I v noční GP Singapúru se nezměnilo obsazení prvních dvou míst v cíli. Ano opět vyhrál Vettel před Alonsem. A ano, Vettela diváci opět vypískali.



Termín
22. 9. 2013
Okruh
Singapur
Počasí
sucho, tma
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel




O Ferrari se v mezidobí GP Itálie a GP Singapúru hodně mluvilo, protože Ferrari rozhodlo o neprodloužení smlouvy Felipemu Massovi a znovu angažovalo Kimiho Raikkonena. A můžeme se hádat, do jaké míry bude nyní prý jiný Kimi dávat přednost práci pro tým před vodkou a jinými aktivitami. Můžeme spekulovat co to udělá s Fernandem Alonsem, jeho výkonností a vztahem k týmu. A též se můžeme těšit na to, co bude „předvádět“ Felipe Massa, který již má náběh na Rubensovo brazilský syndrom, kdy je po vyhazovu z Maranella potřeba tým soustavně „pomlouvat“. U Felipeho, byl již vidět jednoznačný náznak tohoto onemocnění, když veřejně proklamoval, že Alonsovi už v boji o titul pomáhat nebude. S trochou ironie by se chtělo prohlásit: Felipe a kdy jsi za ty léta pomohl Fernandovi? Proč Ferrari nemá od roku 2008 pohár konstruktérů? Felipe, Fernando is faster than you! Vím, že mi to hodně Felipeho fanoušků bude mít za zlé, ale pokud tolik let tvrdím, jak je Maranello moje rodina, tak pak takové chování je nepřijatelné a neprofesionální.

Letošní GP Singapuru se z pohledu Ferrari nevyvíjela dobře, když v kvalifikaci obsadily Ferrari šesté a sedmé místo. O to lepší byl třeba pro Alonsa start, který dokázal přetavit v třetí místo za první zatářkou. Poté jsme již viděli vcelku nudný závod, který oživil svou havárií Ricciardo. Následný souboj strategií se vyplatil Alonsovi, neboť se posunul na druhé místo za nedostižného Vettela. Massa se snažil o co nejlepší umístění, ale nakonec díky Webberovo výpadku, byl rád za šesté místo v cíli, tedy shodné místo se startovním.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 247 bodů, Fernando Alonso 187, Lewis Hamilton 151, Kimi Räikkönen 149, Mark Webber 130, Nico Rosberg 116, Felipe Massa 87, Romain Grosjean 57, Jenson Button 54, Paul di Resta 36, Adrian Sutil 26, Sergio Perez 22, Nico Hulkenberg 19, Daniel Ricciardo 18, Jean-Eric Vergne 13, Pastor Maldonado 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 377 bodů, Ferrari 274, Mercedes 267, Lotus-Renault 206, McLaren-Mercedes 76, Force India-Mercedes 62, STR-Ferrari 31, Sauber-Ferrari 19, Williams-Renault 1.




Nashledanou za 14 dnů v Korei ...



V minulých letech to v Singapuru vypadalo následovně:

2012 - Nové díly pro F2012 nepřinesly kýžené výsledky, ani ve volných trénincích, natož v kvalifikaci, kde byl Alonso pátý a Massa bohužel až třináctý. Situace byla o to horší Hamilton, v té době druhý v průběžném hodnocení, získal pole position a Vettel byl na startovním roštu třetí. Fernando Alonso svůj start do závodu nezvládl optimálně, protože se před něj ihned dostal di Resta. Bylo proto dobře, že jej velmi rychle dokázal předjet zpět. Na čele v úvodu nudného závodu jasně panoval Hamilton a zřejmě by i vyhrál, kdyby si jeho převodovka neřekla, že už nahoru řadit nebude. Tím se vlastně rozjela zajímavější část závodu, která byla ve znamení dvou výjezdů safety caru. Před prvním restartem moc nechybělo a Button měl našlápnuto vyřadit ze závodu sebe i vedoucího Vettela. Po prvním restartu do značné míry podobně jako loni havaroval Schumacher. Massa pokračoval ve své stíhací jízdě celým startovním polem a dramaticky předjížděl, zejména to jak se dostal před Sennu bude asi v hodně sestřizích nejlepších momentů letošní sezóny. Massa se dokázal vyškrábat až na celkové osmé místo. Alonso jezdil po většinu závodu pouze průměrné časy (ztrácel minimálně, ale ztrácel), v několika fázích závodu se dokázal prezentovat nejrychlejšími časy jezdců ze špičky závodu, ale to mu k zásadnějšímu posunu vpřed nepomohlo. Přesto jel spolehlivě, když bylo nutno předjet jezdce po zastávkách v boxech, dokázal tento úkol zvládnout vždy vcelku rychle a jeho výkonu také nelze moc vytknout. Alonso odjel další spolehlivý závod a na své konto si připsal další spolehlivý příděl bodů za třetí místo. Druhý dojel Button a vyhrál Vettel.

2011 - Ferrari opět tahalo za kratší konec provazu. V kvalifikaci to ještě nevypadalo tak špatně, když Alonso ztratil jen opravdu minimum (to bylo asi způsobeno i tím, že jel za hranicí rizika) a startoval z pátého místa, ale v závodě se už ukázalo naplno, že Alonso není schopen držet závodní tempo McLarenů, natož Red Bullů. Čtvrté místo tak bylo maximem, které dnes mohl Alonso dosáhnout. Massa na výlet do Singapuru také nebude vzpomínat v nejlepším. Šesté místo na startu? OK, ale proč ztráta na týmového kolegu v rozsahu jedné vteřiny!? Deváté místo v závodě? Ano Hamilton mu prořízl pravou zadní pneumatiku a Massa mnoho ztratil, ale proč tedy Hamilton dojel pátý a v závěru ještě útočil na Alonsa? Sebastian Vettel v Singapuru oslavil další vítězství, po kterém ho dělil již jen jediný bod od obhajoby svého titulu mistra světa Formule 1 z roku 2010.

2010 - Kvalifikace skončila pro team Ferrari docela rozporuplnými výsledky. Fernando Alonso získal pole position a Felipe Massa získal také „pole position“ bohužel však na konci startovního pole. Start závodu Fernando Alonso nezvládl optimálně, ale svou vedoucí pozici před zle dotírajícím Vettelem obhájil. Massa získal už v první zatáčce k dobru 4 pozice (3 na trati a jednu z důvodu Alguersuariho startu z boxů). Přestože závod poznamenaly dva výjezdy safety caru (po odstoupení Liuzziho a po nehodě Kobayashiho a Senny), jezdci Scuderie Ferrari tentokrát na jeho výjezdech netratili, ba naopak. Massa profitoval ze své jediné zastávky v boxech, kterou s týmem naplánoval hned na první kolo. Na jedné sadě pneumatik pak zvládnul dojet celý závod, byť neměl moc šancí ubránit se v závěru závodu Kubicovi s novými pneumatikami. Felipe Massa po startu z 24. místa dojel devátý. Po bezchybném výkonu v závodě, který trval téměř dvě hodiny, si zasloužené vítězství připsal Fernando Alonso.

2009 - GP Singapuru jednoznačně ovládl Lewis Hamilton. Rosberg i Vettel se na něj snažili dorážel, ale vyřadili je vlastní chyby. Vettela v závěru závodu limitovaly i chybně fungující brzdy. Napínavosti závodu napomohli výrobci brzd, kteří týmům Red Bullu a Brawnu nedodali zrovna nejlepší materiál. Když v nájezdu do první zatáčky havaroval Webber a zbytek vozů Torro Rosso byl stažen z obav, že jezdce postihne podobný defekt brzd jako Webbera, všichni sledovali jak si povede Vettel. Jednou se nevešel na trať, ale nakonec svůj vůz dovedl úspěšně až do cíle. Raikkonen jel svůj nenápadný závod, ve kterém zaujal snad jen svým povedeným předjížděcím manévrem na Buemiho. Jeho další snahy o předjetí ostatních soupeřů vyzněly naprázdno. Podobně si vedl i Fisichella a opět potvrdil, že řídit Ferrari F60 není zrovna jednoduchá záležitost.

2008 - Sledovat Felipeho Massu ujíždět z prvního místa bylo pro fanoušky Ferrari příjemné. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí. Massa dostal při své první zastávce v boxech pokyn odjet a on tento pokyn poslechl. Nemohl však tušit, že tankovací hadice je stále ještě připojená k jeho vozu. Tu následně utrhl a povalil několik mechaniků. Při výjezdu ohrozil i kolemjedoucí vůz týmu Force India. Massa pokračoval s velkou ztrátou v závodě, jeho výkon už patřil spíše do kategorie alibistických než do kategorie „boj o titul“. Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávala mnoho možností s tím nějak výrazně pohnout. Své působení v závodě ukončil krátce před cílem, když naboural do bariéry lemující tuto městskou trať. Závod vyhrál Alonso, který profitoval z úmyslné havárie svého týmového kolegy Piqueta ml.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ N. Rosberg
3/ R. Grosjean

4/ M. Webber
5/ L. Hamilton

6/ F. Massa
7/ F. Alonso

8/ J. Button
9/ D. Ricciardo

10/ E. Gutierrez
11/ N. Hulkenberg

12/ J-E. Vergne
13/ K. Räikkönen

14/ S. Perez
15/ A. Sutil

16/ V. Bottas
17/ P. di Resta

18/ P. Maldonado
19/ Ch. Pic

20/ G. van der Garde
21/ J. Bianchi

22/ M. Chilton


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso - absolutně perfektní start
1
Vettel - Rosberg - Alonso - Webber - Grosjean - Hamilton - Massa
2
Massa - Hamilton
12
Massa - pit
14
Alonso - pit
19
Vettel - Rosberg - Resta - Alonso - Webber - Grosjean - Hamilton - Massa

Ricciardo - out
25
Safety car
25
Alonso, Massa, Raikkonen - pit
30
Restart
32
Vettel - Rosberg - Webber - Hamilton - Alonso - Grosjean - Resta - Massa
39
Grosjean - out
40
Webber - pit
41
Rosberg - pit z 2.místa
42
Massa - pit
43
Hamilton - pit
44
Vettel - pit
51
Vettel - Alonso - Button - Raikkonen - Perez - 11.Massa
55
Resta - out
58
Massa - Perez
59
Massa - Button
61
Webber - out


CÍL Vettel - Alonso - Räikkönen - Rosberg - Hamilton - Massa - Button - Perez - Hulkenberg -Sutil - Maldonado - Gutierrez - Bottas - Vergne - Webber - van der - Chilton - Bianchi - Pic




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners