Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se vám Ferrari Roma?

Hlasů celkem: 61

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  GP Singapore 2012

GP Singapore 2012

Jaroslav Hanus, datum vydání 23.9.2012

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
GP Singapore 2012
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Zabrzděte Vettela! Sebastian Vettel zvítězil v GP Singapuru a nebezpečně se přiblížil vedoucímu Fernandovi Alonsovi, který si ze Singapuru odvezl třetí místo. Vítěz kvalifikace Hamilton pro technické problémy nedojel.



Termín
23. 9. 2012
Okruh
Singapur
Počasí
sucho, tma
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Sebastian Vettel




Ferrari mělo do Singapuru přivézt sérii vylepšení, které Ferrari F2012 opět posune do špičky. Nové díly pro F2012 však nepřinesly kýžené výsledky, ani ve volných trénincích, natož v kvalifikaci, kde byl Alonso pátý a Massa bohužel až třináctý. Situace byla o to horší Hamilton, v té době druhý v průběžném hodnocení, získal pole position a Vettel byl na startovním roštu třetí.

Fernando Alonso svůj start do závodu nezvládl optimálně, protože se před něj ihned dostal di Resta. Bylo proto dobře, že jej velmi rychle dokázal předjet zpět. Na čele v úvodu nudného závodu jasně panoval Hamilton a zřejmě by i vyhrál, kdyby si jeho převodovka neřekla, že už nahoru řadit nebude. Tím se vlastně rozjela zajímavější část závodu, která byla ve znamení dvou výjezdů safety caru. Před prvním restartem moc nechybělo a Button měl našlápnuto vyřadit ze závodu sebe i vedoucího Vettela. Po prvním restartu do značné míry podobně jako loni havaroval Schumacher. Massa pokračoval ve své stíhací jízdě celým startovním polem a dramaticky předjížděl, zejména to jak se dostal před Sennu bude asi v hodně sestřizích nejlepších momentů letošní sezóny. Massa se dokázal vyškrábat až na celkové osmé místo.

Alonso jezdil po většinu závodu pouze průměrné časy (ztrácel minimálně, ale ztrácel), v několika fázích závodu se dokázal prezentovat nejrychlejšími časy jezdců ze špičky závodu, ale to mu k zásadnějšímu posunu vpřed nepomohlo. Přesto jel spolehlivě, když bylo nutno předjet jezdce po zastávkách v boxech, dokázal tento úkol zvládnout vždy vcelku rychle a jeho výkonu také nelze moc vytknout. Alonso odjel další spolehlivý závod a na své konto si připsal další spolehlivý příděl bodů za třetí místo. Druhý dojel Button a vyhrál Vettel. Vettel si tím vynahradil svůj výpadek z předchozí GP Itálie a opět proniknul na místo hlavního pronásledovatele Fernanda Alonsa v průběžném hodnocení mistrovství světa.

Nezbývá nic jiného než pogratulovat Fernandovi Alonsovi k dalšímu výbornému výsledku a přát si, aby F2012 opravdu zrychlilo a též (nebo, pro případ, že se nepodaří F2012 posílit) aby hlavní konkurenti stíhaly technické problémy a předjížděli je jiní konkurenti. Přesvědčit se o tom budeme moci již příště v Suzuce.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Fernando Alonso 194 bodů, Sebastian Vettel 165, Kimi Räikkönen 149, Lewis Hamilton 142, Mark Webber 133, Jenson Button 119, Nico Rosberg 93, Romain Grosjean 82, Sergio Perez 65, Felipe Massa 51, Paul di Resta 44, Michael Schumacher 43, Kamui Kobayashi 35, Nico Hulkenberg 31, Pastor Maldonado 29, Bruno Senna 25, Jean-Eric Vergne 8, Daniel Ricciardo 6.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 298 bodů, McLaren-Mercedes 261, Ferrari 245, Lotus-Renault 231, Mercedes 136, Sauber-Ferrari 100, Force India-Mercedes 75, Williams-Renault 54, STR-Ferrari 14.




Nashledanou za 14 dnů v Japonsku ...



V minulých letech to v Singapuru vypadalo následovně:

2011 - Ferrari opět tahalo za kratší konec provazu. V kvalifikaci to ještě nevypadalo tak špatně, když Alonso ztratil jen opravdu minimum (to bylo asi způsobeno i tím, že jel za hranicí rizika) a startoval z pátého místa, ale v závodě se už ukázalo naplno, že Alonso není schopen držet závodní tempo McLarenů, natož Red Bullů. Čtvrté místo tak bylo maximem, které dnes mohl Alonso dosáhnout. Massa na výlet do Singapuru také nebude vzpomínat v nejlepším. Šesté místo na startu? OK, ale proč ztráta na týmového kolegu v rozsahu jedné vteřiny!? Deváté místo v závodě? Ano Hamilton mu prořízl pravou zadní pneumatiku a Massa mnoho ztratil, ale proč tedy Hamilton dojel pátý a v závěru ještě útočil na Alonsa? Sebastian Vettel v Singapuru oslavil další vítězství, po kterém ho dělil již jen jediný bod od obhajoby svého titulu mistra světa Formule 1 z roku 2010.

2010 - Kvalifikace skončila pro team Ferrari docela rozporuplnými výsledky. Fernando Alonso získal pole position a Felipe Massa získal také „pole position“ bohužel však na konci startovního pole. Start závodu Fernando Alonso nezvládl optimálně, ale svou vedoucí pozici před zle dotírajícím Vettelem obhájil. Massa získal už v první zatáčce k dobru 4 pozice (3 na trati a jednu z důvodu Alguersuariho startu z boxů). Přestože závod poznamenaly dva výjezdy safety caru (po odstoupení Liuzziho a po nehodě Kobayashiho a Senny), jezdci Scuderie Ferrari tentokrát na jeho výjezdech netratili, ba naopak. Massa profitoval ze své jediné zastávky v boxech, kterou s týmem naplánoval hned na první kolo. Na jedné sadě pneumatik pak zvládnul dojet celý závod, byť neměl moc šancí ubránit se v závěru závodu Kubicovi s novými pneumatikami. Felipe Massa po startu z 24. místa dojel devátý. Po bezchybném výkonu v závodě, který trval téměř dvě hodiny, si zasloužené vítězství připsal Fernando Alonso.

2009 - GP Singapuru jednoznačně ovládl Lewis Hamilton. Rosberg i Vettel se na něj snažili dorážel, ale vyřadili je vlastní chyby. Vettela v závěru závodu limitovaly i chybně fungující brzdy. Napínavosti závodu napomohli výrobci brzd, kteří týmům Red Bullu a Brawnu nedodali zrovna nejlepší materiál. Když v nájezdu do první zatáčky havaroval Webber a zbytek vozů Torro Rosso byl stažen z obav, že jezdce postihne podobný defekt brzd jako Webbera, všichni sledovali jak si povede Vettel. Jednou se nevešel na trať, ale nakonec svůj vůz dovedl úspěšně až do cíle. Raikkonen jel svůj nenápadný závod, ve kterém zaujal snad jen svým povedeným předjížděcím manévrem na Buemiho. Jeho další snahy o předjetí ostatních soupeřů vyzněly naprázdno. Podobně si vedl i Fisichella a opět potvrdil, že řídit Ferrari F60 není zrovna jednoduchá záležitost.

2008 - Sledovat Felipeho Massu ujíždět z prvního místa bylo pro fanoušky Ferrari příjemné. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí. Massa dostal při své první zastávce v boxech pokyn odjet a on tento pokyn poslechl. Nemohl však tušit, že tankovací hadice je stále ještě připojená k jeho vozu. Tu následně utrhl a povalil několik mechaniků. Při výjezdu ohrozil i kolemjedoucí vůz týmu Force India. Massa pokračoval s velkou ztrátou v závodě, jeho výkon už patřil spíše do kategorie alibistických než do kategorie „boj o titul“. Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávala mnoho možností s tím nějak výrazně pohnout. Své působení v závodě ukončil krátce před cílem, když naboural do bariéry lemující tuto městskou trať. Závod vyhrál Alonso, který profitoval z úmyslné havárie svého týmového kolegy Piqueta ml.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ P. Maldonado
3/ S. Vettel

4/ J. Button
5/ F. Alonso

6/ P. di Resta
7/ M. Webber

8/ R. Grosjean
9/ M. Schumacher

10/ N. Rosberg
11/ N. Hulkenberg

12/ K. Räikkönen
13/ F. Massa

14/ S. Perez
15/ D. Ricciardo

16/ J.-E. Vergne
17/ B. Senna

18/ K. Kobayashi
19/ V. Petrov

20/ H. Kovalainen
21/ T. Glock

22/ Ch. Pic
23/ N. Karthikeyan

24/ P. de la Rosa


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso - průměrný start
1
Alonso - Resta
1
Massa - pit - oprava auta
1
Petrov - pit - oprava auta
1
Hamilton - Vettel - Button - Maldonado - Alonso - Resta - Webber - Grosjean - Rosberg - Schumacher - 24.Massa
8
Webber - pit
9
Vettel - krátce mimo trať
9
Pic - náraz do bariéry
10
Vettel - pit
11
Alonso - pit
11
Schumacher - pit
12
Hamilton - pit z 1.místa
13
Vettel - Raikkonen
15
Alonso - Perez
15
Hamilton - Vettel - Button - Maldonado - Hulkenberg - Alonso - Perez - 20.Massa
17
Alonso - Hulkenberg
19
Massa - pit
23
Hamilton - out
29
Alonso - pit, Maldonado - pit
33
Karthikeyan - out
34
Safety car
34
Vettel, Button, Massa aj. - pit
36
Maldonado - out
38
Vettel - Button - Alonso - Resta - Hulkenberg - Webber - 16.Massa
39
Restart
39
Schumacher - out - náraz do Vergneho
40
Safety car
41
Petrov - pit - oprava
43
Restart
43
Massa - Senna
46
Massa - Ricciardo
50
Kobayashi - Hulkenberg - kolize - oba oprava v boxech
58
Senna - out


CÍL Vettel - Button - Alonso - di Resta - Rosberg - Räikkönen - Grosjean - Massa - Ricciardo - Webber - Perez - Glock - Kobayashi - Hulkenberg - Kovalainen - Pic - de la Rosa - Senna - Petrov




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners