Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se vám Ferrari Roma?

Hlasů celkem: 61

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  GP Singapore 2011

GP Singapore 2011

Jaroslav Hanus, datum vydání 25.9.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
GP Singapore 2011
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Sebastian Vettel v Singapuru oslavil další vítězství, po kterém ho dělí již jediný bod od obhajoby svého loňského titulu mistra světa Formule 1.



Termín
25. 9. 2011
Okruh
Singapur
Počasí
sucho, tma
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel




Sebastian Vettel opět dominoval celému závodnímu programu v Singapuru. Po bezchybně zajeté kvalifikaci, kde získal další pole position pro Red Bull, odjel podobně výtečně i samotnou GP a připsal si další vítězství.

Ferrari opět tahalo za kratší konec provazu. V kvalifikaci to ještě nevypadalo tak špatně, když Alonso ztratil jen opravdu minimum (to bylo asi způsobeno i tím, že jel za hranicí rizika) a startoval z pátého místa, ale v závodě se už ukázalo naplno, že Alonso není schopen držet závodní tempo McLarenů, natož Red Bullů. Čtvrté místo tak bylo maximem, které dnes mohl Alonso dosáhnout. Slibované ohleduplnější chování Ferrari 150° Italia se nekonalo.

Massa na výlet do Singapuru také nebude vzpomínat v nejlepším. Šesté místo na startu? OK, ale proč ztráta na týmového kolegu v rozsahu jedné vteřiny!? Deváté místo v závodě? Ano Hamilton mu prořízl pravou zadní pneumatiku a Massa mnoho ztratil, ale proč tedy Hamilton dojel pátý a v závěru ještě útočil na Alonsa? To není dobrá bilance...





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 309 bodů, Jenson Button 185, Fernando Alonso 184, Mark Webber 182, Lewis Hamilton 168, Felipe Massa 84, Nico Rosberg 62, Michael Schumacher 52, Vitaly Petrov 34, Nick Heidfeld 34, Adrian Sutil 28, Kamui Kobayashi 27, Paul di Resta 20, Jaime Alguersuari 16, Sebastien Buemi 13, Sergio Perez 9, Rubens Barrichello 4, Bruno Senna 2, Pastor Maldonado 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 491 bodů, McLaren-Mercedes 353, Ferrari 268, Mercedes 114, Renault 70, Force India-Mercedes 48, Sauber-Ferrari 36, STR-Ferrari 29, Williams-Cosworth 5.




Nashledanou za 14 dnů v Japonsku ...



V minulých letech to v Singapuru vypadalo následovně:

2010 - Kvalifikace skončila pro team Ferrari docela rozporuplnými výsledky. Fernando Alonso získal pole position a Felipe Massa získal také „pole position“ bohužel však na konci startovního pole. Start závodu Fernando Alonso nezvládl optimálně, ale svou vedoucí pozici před zle dotírajícím Vettelem obhájil. Massa získal už v první zatáčce k dobru 4 pozice (3 na trati a jednu z důvodu Alguersuariho startu z boxů). Přestože závod poznamenaly dva výjezdy safety caru (po odstoupení Liuzziho a po nehodě Kobayashiho a Senny), jezdci Scuderie Ferrari tentokrát na jeho výjezdech netratili, ba naopak. Massa profitoval ze své jediné zastávky v boxech, kterou s týmem naplánoval hned na první kolo. Na jedné sadě pneumatik pak zvládnul dojet celý závod, byť neměl moc šancí ubránit se v závěru závodu Kubicovi s novými pneumatikami. Felipe Massa po startu z 24. místa dojel devátý. Po bezchybném výkonu v závodě, který trval téměř dvě hodiny, si zasloužené vítězství připsal Fernando Alonso.

2009 - GP Singapuru jednoznačně ovládl Lewis Hamilton. Rosberg i Vettel se na něj snažili dorážel, ale vyřadili je vlastní chyby. Vettela v závěru závodu limitovaly i chybně fungující brzdy. Napínavosti závodu napomohli výrobci brzd, kteří týmům Red Bullu a Brawnu nedodali zrovna nejlepší materiál. Když v nájezdu do první zatáčky havaroval Webber a zbytek vozů Torro Rosso byl stažen z obav, že jezdce postihne podobný defekt brzd jako Webbera, všichni sledovali jak si povede Vettel. Jednou se nevešel na trať, ale nakonec svůj vůz dovedl úspěšně až do cíle. Raikkonen jel svůj nenápadný závod, ve kterém zaujal snad jen svým povedeným předjížděcím manévrem na Buemiho. Jeho další snahy o předjetí ostatních soupeřů vyzněly naprázdno. Podobně si vedl i Fisichella a opět potvrdil, že řídit Ferrari F60 není zrovna jednoduchá záležitost.

2008 - Sledovat Felipeho Massu ujíždět z prvního místa bylo pro fanoušky Ferrari příjemné. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí. Massa dostal při své první zastávce v boxech pokyn odjet a on tento pokyn poslechl. Nemohl však tušit, že tankovací hadice je stále ještě připojená k jeho vozu. Tu následně utrhl a povalil několik mechaniků. Při výjezdu ohrozil i kolemjedoucí vůz týmu Force India. Massa pokračoval s velkou ztrátou v závodě, jeho výkon už patřil spíše do kategorie alibistických než do kategorie „boj o titul“. Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávala mnoho možností s tím nějak výrazně pohnout. Své působení v závodě ukončil krátce před cílem, když naboural do bariéry lemující tuto městskou trať. Závod vyhrál Alonso, který profitoval z úmyslné havárie svého týmového kolegy Piqueta ml.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ M. Webber
3/ J. Button

4/ L. Hamilton
5/ F. Alonso

6/ F. Massa
7/ N. Rosberg

8/ M. Schumacher
9/ A. Sutil

10/ P. di Resta
11/ S. Perez

12/ R. Barrichello
13/ P. Maldonado

14/ S. Buemi
15/ B. Senna

16/ J. Alguersuari
17/ K. Kobayashi

18/ V. Petrov
19/ H. Kovalainen

20/ J. Trulli
21/ T. Glock

22/ J. d'Ambrosio
23/ D. Ricciardo

24/ V. Liuzzi


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso - velmi dobře, Massa - průměrně, Hamilton - špatně
1
Ricciardo - kolize - pit - oprava
1
Vettel - Button - Alonso - Webber - Massa - Rosberg - Schumacher - Hamilton
4
Hamilton - Schumacher
5
Hamilton - Rosberg
10
Webber - Alonso
10
Alonso - pit
10
Schumacher - pit
11
Glock - out
11
Massa, Hamilton - pit
12
Massa - Hamilton - kolize - Hamilton poškozený přední spoiler, Massa - defekt pneu
12
Massa, Webber - pit
13
Hamilton - pit
13
Vettel, Button - pit
14

14
Alonso - Perez
15
Hamilton - penalty
17
Vettel - Button - Resta - Alonso - Webber - Rosberg - Schumacher - 17.Massa - 19.Hamilton
18
Alonso - Resta
21
Massa - Buemi
24
Hamilton - Massa
24
Massa - pit
25
Alonso - pit
29
Schumacher - out
29
Safety car
29
Webber - pit
30
Vette, Button - pit
32
Vettel - Button - Alonso - Webber - Resta - Rosberg - Sutil - Perez - Barrichello - Hamilton
34
Restart
34
Webber - Alonso

Rosberg - penalty
47
Webber - pit
48
Hamilton, Button - pit
49
Vettel - pit
49
Alonso - pit
52
Trulli - out
53
Hamilton - Rosberg
60
Algersuari - out
61
Massa - Perez


CÍL Vettel - Button - Webber - Alonso - Hamilton - di Resta - Rosberg - Sutil - Massa - Perez - Maldonado - Buemi - Barrichello - Kobayashi - Senna - Kovalainen - Petrov - d'Ambrosio - Ricciardo - Liuzzi - Alguersuari




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners